WHATCHAMACALLIT pakt de prijs op Pitch Night #3

Whatchamawattes? was de eerste reactie van veel mensen in de zaal op de derde Pitch Night van Awesome Utrecht, op 3 november in De Paardenkathedraal. Maar aan het eind van de avond gingen de vijf jonge grafisch ontwerpers er met 1000 euro cash vandoor. 
Ze leken wel wat op een boyband, de initiatiefnemers van WHATCHAMACALLIT, allemaal in dezelfde sweatshirts. Maar in plaats van zang en dans maakten ze in een flitsende presentatie duidelijk wat hun plan was. Michael Jovanovic, Daan Diks, Wisse Ankersmit, Mischa Appel en Thomas van de Geest zijn grafisch ontwerpers die de maand december in Utrecht nóg gezelliger willen maken. Dat doen ze door het inrichten van een platform voor cultuur, hedendaagse kunst en ontwerp vier weken lang in het centrum van Utrecht. Beeldende kunst, film, mode, eten, design en muziek: alles kan en iedereen kan de hele dag gratis binnenlopen.
Awesome Utrecht WHATCHAMACALLIT
Het pand op de Lange Nieuwstraat is al geregeld en de feestmaand gaat sowieso door. Toch kunnen de initiatiefnemers de 1000 euro van Awesome Utrecht goed gebruiken, bijvoorbeeld voor het huren van geluid- en lichtinstallaties en het drukken van promotiemateriaal.
Toch wilde in het vragenrondje het publiek nog wel weten wat WHATCHAMACALLIT van plan is toe te voegen aan het culturele landschap in Utrecht. ‘Er gebeuren veel mooie dingen in onze stad,’ zegt Diks. ‘Maar het is allemaal wel wat braaf. Wij willen brutaal zijn en de boel een beetje opschudden.’ Dat is voor een meerderheid van de trustees een uitstekende reden om hun stem aan de vijf ontwerpers te geven.
En wat WHATCHAMACALLIT nou betekent? What you may call it. Wij noemen het in elk geval awesome.
De andere pitches betroffen een awesome idee rondom het verhaal achter een Utrechts standbeeld ‘De Baliekluiver‘, de oplossing voor een Utrechts terrassenprobleem met de app Utrecht in de Zon, én een idee dat je uitdaagt om de stad te herontdekken.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor Awesome nieuws!