logo
icoon Utrecht icoon Utrecht
Winnaar eerste editie Awesome Utrecht bekend
Winnaar Wout van de eerste pitch night van Awesome Utrecht

De winnaar van de eerste pitch night van Awesome Utrecht is bekend! Vijf enthousiaste Utrechters pitchten dinsdag 20 juni in een volle Venue hun idee om Utrecht ‘meer awesome’ te maken. Uit de vijf ideeën kozen we één winnaar. Dat werd ‘Zweven door Utrecht’ van Wout van Velsen. Hij krijgt 1000 euro om zijn bellenblaasmachines daadwerkelijk uit te voeren.

 

Winnaar: bellenblaasmachines door Utrecht
‘Een tijdje terug zat ik in mijn raam toen ik tientallen bellen voorbij zag vliegen. Het bleek een meisje met een bellenpistool te zijn. Het stelde niet veel voor, maar het zorgde voor een glimlach op het gezicht van de voorbijgangers en mij.’ Zo begon het idee van Wout van Velsen: Utrechters een glimlach op het gezicht toveren door een weekendlang aan tig lantaarnpalen in de Utrechtse binnenstad kleine bellenblaasmachines te hangen. De 1000 euro gaat Wout gebruiken om de machines te bouwen. We kozen voor het idee van Wout vanwege de haalbaarheid, het uitgedachte plan en het grote bereik. Een klein idee dat voor een kortstondige tijd de stad leuker maakt en de mensen blij.

Bellen blazen door het publiek bij de eerste pitch night van Awesome Utrecht
© Ruben May

 

Ideeën andere pitchers
Naast Wout pitchten vier andere Utrechters in drie minuten hun idee voor de stad. Zo bedachten Boye en Will Jansen de Utrecht boattaxi, een hop-on-hop-off ‘waterbus’ die inwoners en toeristen door de grachten vaart. Claas Hille nodigde Utrechters uit om vaker naar de sterren te kijken. Om te zorgen dat de hemel goed te zien is, wil hij een lichtschakelaar monteren op een lantaarnpaal in het Griftpark waarmee het licht voor 4 minuten wordt gedimd. Bart van den Bos wil zijn stadsbios op openbare plekken in de stad optuigen om aan een groot publiek films te vertonen. Bianca Ernst pitchte ‘The Oudegracht Clean-up Project’: het plaatsen van twee opvallende afvalbakken aan de gracht om het water schoon te houden. Alle pitches werden met groot enthousiasme ontvangen door het aanwezige publiek.

 

Vincent van der Velde, initiatiefnemer van STERK WATER, was aanwezig om bier te tappen en te vertellen over de bijzondere samenwerking tussen 7 regionale bierbrouwers en U ARE HERE magazine. Elk verkocht biertje gaat direct naar onderzoek naar alvleesklierkanker. Het Awesome publiek deed gisteren een duit in het zakje: aan het einde van de avond was het fust leeg.

 

Volgende pitch night: 12 september in de Vechtclub XL
Awesome Utrecht is een tweemaandelijks, rondreizend initiatief. Op 12 september is de tweede pitch avond in de creatieve broedplaats Vechtclub XL. Ideeën om Utrecht nog toffer te maken, kunnen tot en met 29 augustus worden ingediend via onze site! Kom vooral ook weer langs om te kijken!

icoon linkTerug
icoon Utrecht

Zelf een awesome idee?

Schrijf je dan nu in. Vertel ons wat jouw awesome idee is en wie weet nodigen we je uit om het voor een groot publiek te komen presenteren.

ik heb een awesome idee icoon externe link

Partners